Algemene Voorwaarden AnandaWave

Laatste wijzigingsdatum 27 sep. 2025

AnandaWave wil kwaliteit leveren. Om deze kwaliteit te kunnen waarborgen zijn onderstaande algemene voorwaarden van toepassing wanneer je bij AnandaWave een dienst of product afneemt.

Artikel 1 – Definities
In deze algemene voorwaarden (“Algemene Voorwaarden”) en de overeenkomst tussen dienstverlener en klant en/of coachee worden de volgende definities gehanteerd:
1.1 AnandaWave, gevestigd te Linne, KvK-nummer ………………., wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als dienstverlener.
1.2 De wederpartij wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als klant.
1.3 De natuurlijke persoon die deelneemt aan een coachingstraject wordt aangeduid als coachee. Dit kan dezelfde persoon zijn als klant.
1.4 Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst van de opdracht op grond waarvan dienstverlener tegen betaling werkzaamheden verricht en waarbij de algemene voorwaarden van toepassing zijn verklaard.
1.5 Met digitale producten wordt bedoeld de gegevens die in digitale vorm geproduceerd en
geleverd worden.

Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, facturen, werkzaamheden, overeenkomsten, trajecten en levering van diensten en producten door of namens dienstverlener waarop zij deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2.1 De voorwaarden zijn eveneens van toepassing op handelingen van de door dienstverlener in het kader van de opdracht ingeschakelde derden.
2.2 Van toepassing is steeds de laatst toegezonden versie van deze algemene voorwaarden.
2.3 De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2.4 Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing.
2.5 Indien zich een situatie voordoet die niet wordt gedekt door deze algemene voorwaarden, zal de situatie worden bekeken vanuit de geest van deze voorwaarden.

Artikel 3 – Aanbod
3.1 Dienstverlener kan niet aan haar aanbod worden gehouden indien de klant redelijkerwijs kon begrijpen dat de offerte, of een onderdeel daarvan, een kennelijke
vergissing of verschrijving bevat.
3.2 Een aanbod geldt niet automatisch voor vervolgopdrachten.

Artikel 4 – Tarieven en betalingen
4.1 De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst anders voortvloeit of indien partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
4.2 Eventuele overige bijkomende kosten, zoals reiskosten, worden apart in rekening gebracht.
4.3 Met een online aankoop ontstaat de verplichting tot betaling. Dienstverlener komt het recht toe betaling vooraf te verzoeken. Er zal niet worden gestart met de
werkzaamheden voordat een eerste betaling is voldaan, tenzij anders overeengekomen. Bij betaling van een cursus of programma in termijnen, is bij het aangaan van de eerste termijn de klant verplicht om ook de overige termijnen te betalen tot het volledige bedrag betaald is. Tevens is dienstverlener gerechtigd de werkzaamheden op te schorten tot een volgende betaling is voldaan.
4.4 De bij het aangaan van de overeenkomst overeengekomen tarieven zijn gebaseerd op het op dat moment gehanteerde prijspeil. Dienstverlener heeft het recht de
vergoedingen op enig moment, wanneer gewijzigde omstandigheden dit verlangen, aan te passen.
4.5 Facturen dienen binnen 14 kalenderdagen na factuurdatum betaald te zijn, tenzij partijen hierover schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld is.
4.6 Indien de klant in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, is deze van rechtswege in verzuim en wettelijke rente verschuldigd. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de klant in verzuim is tot aan het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.
4.7 Indien de klant in gebreke of in verzuim is in de nakoming van zijn verplichtingen, komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de klant.
4.8 In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de klant zijn de vorderingen van dienstverlener onmiddellijk opeisbaar.

Artikel 5 – Informatieverstrekking
5.1 Klant stelt alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is tijdig beschikbaar aan dienstverlener.
5.2 Klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking gestelde gegevens, ook indien deze van derden afkomstig zijn. Dienstverlener zal de gegevens vertrouwelijk behandelen.
5.3 Klant vrijwaart dienstverlener voor elke schade die voortvloeit uit het niet voldoen aan het in dit artikel gestelde.
5.4 Stelt klant niet of niet tijdig de verlangde gegevens beschikbaar en loopt de uitvoering van de opdracht hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van klant.
5.5 Klant geeft toestemming dat behaalde resultaten door dienstverlener te mogen worden gedeeld in nieuwsbrieven, social media of andere uitingen.

Artikel 6 – Uitvoering van de overeenkomst
6.1 Dienstverlener voert opdracht naar beste inzicht en vermogen uit. Zij is niet aansprakelijk voor het niet bereiken van het resultaat dat klant beoogde. Klant erkent
dat resultaat niet direct zichtbaar zal zijn en tevens dat resultaten mede afhankelijk zijn van de inzet van de coachee.
6.2 De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het verschuldigde bedrag.
6.3 De data van sessies zullen onderling worden overeengekomen.
6.4 Astrologie, reiki en kundalinibehandelingen waaronder ook massages en andere vormen van spiritualiteit kunnen nooit als alternatief gezien voor medische raadpleging. Bij serieuze problemen, raadpleeg een hulpverlener of arts.
6.5 Dienstverlener zal coachee nooit verplichten iets te doen en resultaat op die handelingen beloven. Coachee dient volledige verantwoordelijkheid te nemen en eigen keuzes en beslissingen te maken.

Artikel 7 – Wijziging en annulering van de overeenkomst
7.1 Indien tijdens de uitvoering van de opdracht blijkt dat het noodzakelijk is de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in
overleg de overeenkomst aan.
7.2 Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing worden beïnvloed. Dienstverlener stelt de klant hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.
7.3 Indien dienstverlener is verhinderd voor een overeengekomen sessie, zal geprobeerd worden de sessie in overleg te verplaatsen. Indien verplaatsing niet mogelijk is, zal het reeds betaalde bedrag binnen 14 kalenderdagen worden teruggestort.
7.4 Wanneer een 1-op-1 coachingstraject van drie sessies wordt afgenomen, dienen deze sessies binnen vier maanden te worden gebruikt. Niet-gebruikte sessies komen na deze periode te vervallen zonder restitutie van het reeds betaalde bedrag
7.5 Annulering van een 1-op-1 coachingstraject dient via de e-mail plaats te vinden. Een overeenkomst gesloten op afstand kan tot 14 kalenderdagen na het sluiten van de overeenkomst kosteloos plaatsvinden, tenzij de werkzaamheden binnen deze 14 dagen worden uitgevoerd of de overeenkomst B2B is gesloten. Buiten deze wettelijke bedenktijd voor particulieren gelden de volgende annuleringsvoorwaarden: Annulering tot 4 kalenderweken voor aanvang van een traject is kosteloos. Bij annulering tussen 4 en 3 weken voor aanvang van een eerste betaalde sessie resulteert in betaling van 20% van de geoffreerde kosten.
7.6 Indien opdrachtgever een traject wenst te annuleren wanneer deze al is aangevangen, worden de tot dan toe gemaakte kosten en gewerkte uren direct opeisbaar vermeerderd met 20% van de nog openstaande sessies. Indien in overleg wordt besloten het traject te ontbinden worden enkel de tot dan toe verrichte werkzaamheden gefactureerd.
7.7 Een losse sessie, al dan niet binnen een traject, kan tot 48 uur voor aanvang kosteloos worden verplaatst; bij verplaatsing of annulering binnen 48 uur, of het verstek laten gaan, komt de sessie te vervallen en wordt deze als dusdanig doorberekend. Een verplaatste sessie dient te allen tijde binnen de doorlooptijd plaats te vinden.
7.8 Dienstverlener heeft het recht de overeenkomst op te schorten als de verplichtingen uit de overeenkomst niet worden nagekomen of wanneer nieuwe omstandigheden naar voren zijn gekomen die ten tijde van het sluiten van de overeenkomst nog niet kenbaar waren.
7.9 Het is niet mogelijk aangeschafte digitale producten te annuleren. Door bestelling en betaling van de digitale producten krijgt klant toegang tot zijn aankoop. Klant stemt er uitdrukkelijk mee in dat hij hierdoor afstand doet van het recht gebruik te maken van bedenktijd en het recht de overeenkomst te herroepen.

Artikel 8 – Overmacht
8.1 In geval van overmacht zijn partijen gerechtigd de overeenkomst te onderbreken of verplaatsen. Van overmacht is onder meer sprake indien de uitvoering van de
overeenkomst, al dan niet tijdelijk, wordt verhinderd door omstandigheden waar partijen redelijkerwijs geen invloed op uit kunnen oefenen, zoals ziekte, een pandemie, ongevallen, brand of overheidsmaatregelen.
8.2 Indien zich een situatie als in het eerste lid van dit artikel omschreven voordoet, of andere omstandigheden plaatsvinden waardoor de overeenkomst tijdelijk niet
voortgezet kan worden, worden de verplichtingen opgeschort zo lang partijen niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Partijen zoeken in een dergelijke situatie
gezamenlijk naar een oplossing. Indien deze situatie voortduurt zonder passende oplossing, hebben beide partijen het recht de overeenkomst schriftelijk te ontbinden zonder ongedaan making. De tot dan toe gemaakte kosten en gewerkte uren worden onmiddellijk opeisbaar.
8.3 In geval van een zakelijke overeenkomst zijn partijen gehouden de werkzaamheden te verplaatsen en blijft de betalingsverplichting in stand.

Artikel 9 – Aansprakelijkheid schade
9.1 Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, tenzij de schade opzettelijk of met grove schuld is veroorzaakt.
9.2 Dienstverlener geeft op geen enkele wijze garanties en is niet aansprakelijk voor complicaties die tijdens of na de uitvoering van de werkzaamheden ontstaan bij
coachee.
9.3 Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade ontstaan doordat zij is uitgegaan van door of namens klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
9.4 Coachee blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het toepassen of uitvoeren van kennis of handelingen zoals opgedaan tijdens een overeenkomst. Dienstverlener is nietverantwoordelijk voor handelingen en gedragingen van coachee na afloop van een training of sessie. Coachee maakt altijd zelf zijn eigen keuzes en neemt daarvoor de volledige verantwoordelijkheid.
9.5 Coachee bepaald zelf hoeveel waarde er gehecht wordt aan spirituele en inzichten en adviezen tijdens een overeenkomst en wat de coachee ermee verkiest te doen. Er kunnen dan ook geen rechten aan eventuele spirituele adviezen worden ontleend. Dienstverlener kan dan ook geen enkele garantie bieden met betrekking tot toekomstige gebeurtenissen. Coachee is zelf verantwoordelijk voor de gemaakte keuzes die de toekomst beïnvloeden en bepalen.
9.6 In het geval dat dienstverlener een schadevergoeding verschuldigd is aan klant voor directe schade die niet wordt uitgesloten door dit artikel, bedraagt de schade niet meer dan het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd, dan wel door dienstverlener in rekening is gebracht.
9.7 Klant vrijwaart dienstverlener tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door haar geleverde diensten en producten.

Artikel 10 – Intellectueel eigendom
10.1 De intellectuele eigendomsrechten op de door dienstverlener aan klant ter beschikking gestelde materialen en advies berusten bij dienstverlener. Het is nadrukkelijk niet toegestaan het materiaal en verstrekte documentatie te verveelvoudigen, openbaar te maken of aan derden beschikbaar te stellen zonder voorafgaande toestemming.
10.2 Elke handeling in strijd met het in dit artikel gestelde wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht.
10.3 Bij inbreuk komt dienstverlener een vergoeding toe ter hoogte van tenminste driemaal de door haar gebruikelijk gehanteerde licentievergoeding voor een dergelijke vorm van gebruik, zonder enig recht te verliezen op vergoeding van overige geleden schade.
10.4 Dienstverlener blijft eigenaar van de content, tenzij anders is vermeld. Opdrachtgever komt enkel een gebruiksrecht toe.                                                                                                                                                                                    10.5 Opdrachtgever is gerechtigd beeld- en/of geluidsopnamen te maken tijdens een sessie, mits dit beeldmateriaal enkel voor privégebruik is. Indien dienstverlener opnamen maakt is hier te allen tijde toestemming van opdrachtgever benodigd en worden de opnamen in onderling overleg ter beschikking gesteld aan opdrachtgever.

Artikel 11 – Bijzondere bepalingen
Beide partijen zijn gehouden tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst hebben verkregen. Klant wordt voor meer informatie verwezen naar de privacyverklaring.

Artikel 12 – Ruilen en retourneren producten
Het is niet mogelijk aangeschafte digitale producten te retourneren. Door bestelling en betaling van de digitale producten krijgt opdrachtgever binnen 5 werkdagen zijn aankoop toegestuurd.

Artikel 13 – Klachten en garantie
13.1 Klant is verplicht om klachten over offertes, facturen en/of de geleverde diensten en producten zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 kalenderdagen na het ontstaan van de klacht schriftelijk en gemotiveerd kenbaar te maken aan dienstverlener. Zij streeft ernaar klachten binnen 14 kalenderdagen te behandelen.
13.2 Dienstverlener dient in de gelegenheid te worden gesteld de tekortkoming te herstellen.
13.3 Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.

Artikel 14 – Geschilbeslechting
14.1 Op deze algemene voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.
14.2 Partijen zullen enkel een beroep op de rechter doen nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.
14.3 Alle geschillen zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin dienstverlener is gevestigd, tenzij een wettelijke verplichting anders bepaalt.
14.4 In afwijking van de wettelijke verjaringstermijnen, bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren jegens dienstverlener en betrokken derden 12 maanden.

AnandaWave is gevestigd op Gerststraat 23 te Linne. KvK nr. ………………. en BTW-nummer: …………………….